Jestem pedagogiem oraz psychoterapeutą w trakcie szkolenia w akredytowanej przez EAGT Szkole Psychoterapii Gestalt w Warszawie.
Mentalnie i z wykształcenia jestem pedagogiem. Obszary wychowania, trudności wychowawczych, budowania relacji dzieckiem, są mi bardzo bliskie. Ukończyłem pedagogikę resocjalizacyjną na Uniwersytecie Śląskim. Swoje zainteresowania pedagogiczne poszerzałem przez kolejne lata. Posiadam stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Od 20 lat prowadzę pracę diagnostyczną, wychowawczą, resocjalizacyjną i profilaktyczną. Szczególnie bliska jest mi diagnoza zaburzeń w zachowaniu u dzieci. Ukończyłem liczne szkolenia specjalistyczne zorientowana na pracę z ludźmi w sytuacjach kryzysowych i mierzących się z trudnościami. Uczestniczę w konferencjach naukowych, stale poszerzam swoją wiedzę. Bliskie mi są interwencja kryzysowa, psychoterapia, pedagogika opiekuńczo- wychowawcza, pedagogika specjalna i resocjalizacyjna. Jestem nauczycielem akademickim. W mojej pracy koncentruję się na budowaniu relacji w rodzinie i tworzeniu sojuszu z dzieckiem w oparciu o właściwą komunikację. Komunikację z samym sobą z partnerem/partnerką i z dzieckiem. Od kilkunastu lat zawodowo zajmuję się pracą z osobami w kryzysach.
Prywatnie mam dwoje nastoletnich dzieci i problemy różnych okresów rozwojowych są mi bardzo bliskie. Moją esencją życiową jest praca z rodzicami. Poszerzanie ich świadomości, edukacja pedagogiczna, wsparcie. Jako rodzice popełniamy niezliczoną ilość błędów. Większość z nich nie ma znaczenia. Niektóre są jednak bardzo destrukcyjne dla naszych dzieci. Bardzo często są to błędy naszych rodziców, które my nieświadomie powielamy.
Pomagam spojrzeć na siebie i na własne dziecko z innej perspektywy. Cechuje mnie wyrozumiałość i cierpliwość. Jestem zwolennikiem teorii systemowej, gdzie każdy członek rodziny jest równie ważny. Jestem zwolennikiem i propagatorem roli mężczyzny w wychowaniu. Wiem jak ważna jest to rola. Wiem też jak trudno jej sprostać. Lubię pracować z rodzinami, z rodzicami. Na konsultacjach oczekuję obecności obojga rodziców.
Obszary pracy: Trudności w komunikacji z dzieckiem. Bezsilność wobec dziecka. Niewydolność wychowawcza. Uzależnienia behawioralne – komputer, Internet, telefon itp. Napady agresji i lęku. Zachowania buntownicze. Bezsilność, niepokój, lęk.
Oferuję konsultacje psychoterapeutyczne i konsultacje psychologiczne dla dzieci, młodzieży oraz rodziców i dorosłych, którzy doświadczają trudności z powodu m.in.:
Zapraszamy na konsultacje rodzicielskie z psychologiem/pedagogiem służące wsparciu rodziców oraz dziecka.
Pierwszy kontakt pacjenta i terapeuty ma miejsce podczas konsultacji. W trakcie rozmowy zbierany jest podstawowy wywiad oraz powody zgłoszenia się do specjalisty.
Proces terapeutyczny poprzedzony jest konsultacjami, na których omawiany jest cel terapii. Terapia indywidualna to cykliczne spotkania różniące się od pomocy psychologicznej głębokością oraz długością pracy.
Osoby, które nie ukończyły 18 roku życia mogą skorzystać z psychoterapii, zgłaszając się wraz z rodzicem lub opiekunem prawnym. Podczas pierwszych spotkań ważne jest aby poznać problem, z którym osoba się zgłasza.
© Przestrzeń | created by YT